Saturday, October 19, 2013

Anugerah Terindah

Bismillah..

Tanggal 8 Oktober 2013, merupakan detik terindah dalam kehidupan saya dan suami. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana Anugerah Terindah ini..

Pastinya mengalir air mata saya tatkala melihat tanda-tanda positif terutamanya 2 line merah selepas sahaja membuat ujian UPT.. Alhamdulillah, perasaan bercampur baur antara berdebar, terharu dan syukur..

Alhamdulillah, akhirnya impian kami untuk merasai nikmat ini tercapai jua di usia perkahwinan menjangkau ke tahun ke3 pada 13 November nanti. Inilah hadiah terindah untuk saya dan suami..kesyukuran yang tidak terhingga kerana Allah memakbulkan permintaan kami.


Ha, ni la set UPT yang saya cuba untuk mengenal pasti samada saya mengandung atau tidak. Mula-mula saya cek guna UPT yang kertas kecil tu je semasa saya nak berwuduk pada 8 Oktober tu. Hati ni saje la nak test sebab dah 4 hari period tak datang lagi.. Tapi kali ni saya tak de la excited sgt nak cek sebab sebelum-sebelum ni dah pernah test tapi selalu negatif. So, kali ni lepas celup kat urine tu, saya letak je test ni kt tepi tanpa toleh pun.. selesai je wuduk, saya jenguk la kejap kan... sekali saya macam tak percaya ada 2 line timbul..tapi masih samar-samar.. saya pun tengok banyak kali, kot-kot saya ni salah pandang.. kemudian, hati dan perasaan saya berdebar-debar dan panggil suami dan tunjuk..Dia pula blur je tak faham.. lepas saya jelaskan, dia seakan tak percaya dan peluk saya erat-erat..

Tapi saya perasan muka suami macam tak percaya.. Then saya beli la UPT digital dan buat ujian sekali lagi.. yesss...positif..I'm pregnant!!! Syukur...esok pagi kami cek di klinik dan barulah suami benar-benar yakin akan keputusannya.. Alhamdulillah..


Wajah ceria selepas confirm pregnant dari doktor..




No comments:

Post a Comment