Wednesday, October 23, 2013

My Journey Being A Mommy - Week 7

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, harini genap 7 weeks usia kandungan saya.. Dan harini saya sudah rasa semakin sihat dan tak de lagi morning sickness.. Mungkin kerana saya konsisten ambil supplement vitamin untuk hamil, jadi ianya mencukupi keperluan nutrisi tubuh saya yang berkongsi dengan baby..

Setiap minggu saya akan rekod apa sahaja yang saya rasa, kerana pada saya inilah pengalaman yang cukup berharga untuk seorang Mommy..Setiap hari juga saya akan timbang berat saya iaitu bangun pagi dan juga sebelum tidur.. Setakat ni berat masih maintain je.. Belum ada penambahan kg... Alhamdulillah..

Bermula minggu ini, apa yang saya rasai ialah perubahan selera makan dan kerap lapar. Agaknya memang begitulah simptom ibu mengandung ni.. Saya kerap rasa lapar dan juga kerap mengantuk.. Tersangat la mengantuk.. Bila baca balik review, rupanya memang begitu simptomnya.. ala, baby ni nak mommy tidur macam dia la tu.. heheh..

Harini saya teringin nak makan ikan bakar siakap.. Yummy.. akhirnya dapat juga makan.. sedap tau uols...hehe.. Encik suami pun tak kisah la kan... Kena layankan je la kehendak cik puan isteri ni.. Almaklumlah, isteri kan tengah bawa anak dia.. hehe..Terima je la ye encik suami tercinta..



Kenangan bergambar bersama baby Aiman (baby my BFF).. Waktu ni rupanya perut saya sudah ada 'isi', cuma saya je tak tahu.. hehe.. Patutla encik suami feeling lain macam je masa pegang baby ni.. Rezeki kami dah sampai... 



Nampak tak rupa encik suami yang dah ada bakat jadi 'daddy'..hee... dah start feeling tu.. ceh..hehe

No comments:

Post a Comment