Saturday, June 7, 2014

Menghitung hari kelahiran..

Bismillah..

Hai semua.. pagi td saya berkobar-kobar minta suami bawa saya ke Taman Rekreasi Mutiara Rini dan teman saya bersenam. Masa yang di nanti hampir tiba... Sekejap je saya dah week ke 39.. sampai sekarang saya masih tak ada langsung rasa sakit atau turun tanda apa-apa tau..sebab tu saya dah mula risau.. so, dengan senaman ni, saya harap dapat membuka 'jalan' yang lebih mudah supaya kelahiran dapat dilakukan dalam masa terdekat ni.

Actually, saya tak sabar nak tatap wajah baby kesayangan saya ni..So, pagi ni saya berjalan mengelilingi taman tu sambil praktikkan apa yang di pelajari semasa kelas antenatal berlangsung. Sempat la suami saya curi-curi amik gambar saya kan..hehe



Sedang praktikkan senaman yang dipelajari di kelas antenatal. Psst.. perasan tak kasut tu.. hehe.. akhirnya setelah sekian lama, kasut sukan ni dapat gak di rasmikan.. hehehe.. Inilah rupa saya dengan perut memboyot yang comel tu..rasa seronok sangat dengan keadaan perut camni tau.. memang best sangat, terasa seksi lak..hikss..

Ok, saya buat sesi senaman dengan banyakkan berjalan keliling taman ni lebih kurang 2 jam..seawal jam 8 pagi hingga 10 pagi.. Masa ni, suami saya pakai selipar je..saya je la yang lengkap berkasut.. Yelah, bila pregnant camni, kaki saya mudah sakit dan penat. So, bila pakai kasut sukan camni, memang ringan je kaki dan tak sakit..Kalau ikutkan, nak lagi lama berjalan, dengan harapan terbuka la 'jalan' ni cepat, tapi kesian lak tengok encik suami sampai sakit tapak kaki.. heheh..Lepas je bersenam, kami breakfast jap.. Balik je rumah, memang lepak la....hahah..

Anyway, ada lagi beberapa hari je lagi due.. saya berharap cepat la keluar tanda agar dipermudahkan urusan bersalin ni nanti.. Amin.. 

No comments:

Post a Comment